Posiadając samochód klasyczny często mamy dylemat, który dotyczy w głównej mierze wymiany różnego rodzaju osprzętu na nowy. Do osprzętu takiego możemy zaliczyć głównie wycieraczki, które są elementem najbardziej widocznym z zewnątrz, a jednocześnie jest to element eksploatacyjny.
Co to jest samochód klasyczny?
To jakie wycieraczki należy wybrać do samochodu klasycznego, zależy również od tego, co mamy na myśli mówiąc „samochód klasyczny”. Dla jednej osoby klasykiem będzie na przykład Fiat 126p lub Polonez, czyli pojazdy produkowane jeszcze w latach 90-tych. Dla innych klasykiem będą na przykład samochody produkowane minimum 30 lub 40 lat temu. Dla jeszcze innych auta, produkowane w pierwszych latach XXI w. Pojęcie to jest dość szerokie.
Jakie wycieraczki do samochodów zabytkowych ?
Wybór wycieraczek obecnie ogranicza się do dwóch typów, które są produkowane w największej ilości. Te dwa typy to wycieraczki szkieletowe oraz nowoczesne płaskie wycieraczki. Warto jest przede wszystkim wspomnieć, że jeśli zależy nam na wyglądzie samochodu jak najbardziej zbliżonym do tego, jak on wyglądał w momencie opuszczenia fabryki, nie zawsze będzie to takie proste. W przypadku naprawdę starych samochodów – wręcz zabytków, może to wymusić poszukiwania modeli produkowanych przez wyspecjalizowane firmy. Wycieraczki takie nie należą jednak do tanich. Jest to jednak jedyne wyjście, kiedy chcemy, aby wycieraczki wyglądały na oryginalne.
Wybór wycieraczek z dostępnej oferty
Jeśli zastanawiamy się nad wyborem wycieraczek płaskich lub szkieletowych, to powinniśmy przede wszystkim sprawdzić, co zaleca producent samochodu. Producent wycieraczki zawsze niemal zapewnia, że wycieraczka będzie pasować do każdego modelu, o ile adapter będzie odpowiedni. Producenci samochodów są jednak bardziej powściągliwi i zalecają wymianę piór na takie, jakie oryginalnie były montowane, czyli szkieletowe na szkieletowe, i płaskie na płaskie. Oprócz oczywistych aspektów wizualnych należy zwrócić uwagę na fakt, że wycieraczki płaskie, chociaż mają teoretycznie lepsze parametry, mogą wymagać większej mocy, jaką generują silniki wycieraczek. Najlepiej zachować jest ostrożność i trzymać się zasady, aby płaskich wycieraczek nie montować w samochodach, których data produkcji jest mniejsza niż 2000 rok.