Subaru Impreza – rajdowa legenda

Subaru Impreza to jeden z najpopularniejszych modeli tej marki. Produkuje się ją nieprzerwanie od 1992 roku, tworząc od tej pory jej cztery podstawowe wersje (ostatnia powstała w 2017 roku). Pojazd większości osób znany jest dzięki udziałom w Rajdowych Mistrzostwach Świata, na których co roku odnosił on spore sukcesy. Klasyfikuje się go jako pojazd niższej klasy średniej (segment C).

Wygląd zewnętrzny Subaru Imprezy

Pod względem wyglądu zewnętrznego, Subaru Impreza poddany został wielu modyfikacjom. Z klasycznie opływowego, uporządkowanego samochodu, stał się on typowym pojazdem sportowym i to po to, by na koniec stać się drapieżnym, dopracowanym pod każdym względem kompaktem. Dziś, najnowsza generacja Subaru Imprezy to pojazd charakteryzujący się typową, japońską linią, podkreślającą drapieżny styl właściciela. Jednak w przeciwieństwie do wielu innych, japońskich samochodów, linia ta jest znacznie bardziej uproszczona i nie posiada różnych dodatków stylistycznych.

Parametry techniczne Subaru Imprezy

Na przełomie dziesięcioleci, Subaru Impreza poddawany był ciągłym zmianom. Nic więc dziwnego, że przeobraził się on ze spokojnego kompaktu, w naprawdę drapieżnego i wytrzymałego króla swej klasy.

1. Moc silników Subaru Imprezy

To parametr, który przez ostatnie lata uległ ogromnym zmianom. W najbardziej oszczędnych wersjach silnika, moc ich nie przekraczała 90 KM. Dopiero ich bardziej rozbudowane wersje, potrafiły nadać całości auta aż 300 KM.

2. Pojemność silników Subaru Imprezy

W swojej najniższej konfiguracji, pojemność silników Subaru Imprezy sięgała zaledwie 1.5, by – z biegiem czasu – przeistoczyć się w 2.5 litra. Tak duży wzrost przedłożył się oczywiście na tempo i dynamikę jazdy.

3. Subaru Impreza – Prędkość maksymalna i przyspieszenie

Nawet jako kompakt, Subaru Impreza była dość szybkim samochodem. Jego prędkość maksymalna była zależna od parametrów silnika i wynosiła od 164 do nawet 255 km/h. Przedłożyło się to oczywiście na duży wzrost przyspieszenia „do setki”, którego czas oscylował pomiędzy 5.2 a 15 sekundami.

Dlaczego warto kupić to auto?

Przede wszystkim za układ jezdny. Subaru Impreza to auto, które prowadzi się wręcz wyśmienicie i to nawet podczas bardzo szybkiej jazdy, na granicy utraty przyczepności z podłożem. Kolejną zaletą tego (nie)zwykłego kompaktu, jest wręcz bardzo dobry silnik, charakteryzujący się – podobnie jak i całe auto – dużą bezawaryjnością. Zapewnia on reszcie konstrukcji solidne warunki jezdne, dzięki którym jazda jest dynamiczna i przyjemna.

Dlaczego nie warto kupić tego auta?

Przede wszystkim ze względu na koszty utrzymania. Choć jest to pojazd o małej awaryjności, to jednak pojawiające się z rzadka usterki, mają dość kosztowny charakter. Druga sprawa to karoseria, która niestety mogłaby być bardziej trwała. I na koniec – wyciszenie. W tym samochodzie osobom wymagającym może być po prostu za głośno.

Podsumowanie

Subaru Impreza doskonale wpisuje się w specyfikę segmentu C. Nie jest on ani zbytnio dopracowany (parametry aut dla klasy średniej), ani też zbyt oszczędny. Po prostu jest to samochód dla osób, które wiedzą czym chcą jeździć i mają w pełni zdefiniowane oczekiwania dotyczące auta marzeń.

Redakcja