Volvo S90, to kolejny przykład na to, że Szwedzi potrafią (jeśli zechcą) stworzyć nie tylko funkcjonalny, ale i dopracowany od strony designerskiej model samochodu. Ten produkowany dla wyższej klasy średniej (segment E) pojazd, pojawiał się na rynku w dwóch wersjach. W pierwszej z nich, datowanej na lata 1997 – 1998, był to po prostu przerobiony model 960. W drugiej (2016, -) Szwedzi postanowili wprowadzić sporo nowości, tworząc pięknie zaprojektowaną limuzynę.
Wygląd zewnętrzny Volvo S90
Zacznijmy od tego, że obydwie wersje limuzyny nie grzeszą bogatym designem. Widać to zwłaszcza na przykładzie modelu z lat 90 – tych, w którym zastosowano klasyczną jak dla tamtych aut linię nadwozia. Osoba, która po raz pierwszy ma wizualny kontakt z Volvo S90, nie bez racji stwierdzi, że to co wyróżnia ten model od innych limuzyn, to perfekcyjnie wykończony minimalizm.
Nieco inaczej prezentuje się model produkowany obecnie. Standardowy dla marki minimalizm, został tutaj podkreślony charakterystyczną, nieco drapieżną linią. Widać to zwłaszcza na przykładzie stosunku lamp do popularnego „grilla”, który wydaje się dość szeroki (w przeciwieństwie do samych źródeł światła).
Parametry techniczne Volvo S90
Volvo S90 przyzwyczaiło nas do szerokiego spektrum parametrów technicznych w poszczególnych swoich wersjach. Na przełomie lat, wartości te ulegały znacznej zmianie, co przedkładało się na możliwość dopasowania auta do konkretnych upodobań kierowcy.
1. Moc i pojemność silników Volvo S90
Jak na klasyczną limuzynę przystało, moc oscyluje tutaj w okolicach 150, do nawet 407 KM. Wartości te mają swoje odzwierciedlenie również w pojemności jednostek napędowych, która waha się od 2.0 do nawet 3.0 litrów. Dzięki temu, auto to zapewnia solidne przyspieszenie w każdych warunkach jazdy i bardzo dobrą dynamikę jazdy.
2. Prędkość maksymalna Volvo S90
S90-tka przyzwyczaiła nas do całkiem ciekawych wartości prędkości. Niestety, ze swoimi maksymalnymi 250 kilometrami na godzinę, polski kierowca nie będzie w stanie wykorzystać pełni potencjału samochodu. W mniej paliwożernych wariantach. Volvo S90 „rozpędzi nas” do zaledwie 205 km/h.
3. Przyspieszenie Volvo S90
Żeby nie pozostać wyłącznie przy suchych opiniach, warto powiedzieć coś więcej jeszcze na temat samego przyspieszenia. Otóż w Volvo S90 standardową „setkę” osiągniemy już w czasie od 5.1 do nawet 10 sekund.
Dlaczego warto mieć to auto?
To, co warto polecić w tym modelu, to wysoki komfort jazdy, duża przestrzeń (również dla kierowcy), dobra karoseria i wydajny silnik, sprawdzający się przy każdym obciążeniu i w każdych warunkach. Model ten charakteryzuje się również dużą bezawaryjnością, choć jego kierowcy powinni przygotować się na wydatki związane z nieprawidłowo funkcjonującym softem i dużym zużyciem benzyny (nawet do 12 litrów na 100 km).
Dlaczego nie warto mieć tego auta?
S90 nie należy do samochodów charakteryzujących się odpowiednim stopniem wyciszenia. Problemem są również drobne, wyskakujące tu i ówdzie usterki, a także – niezbyt korzystny stosunek jakości do ceny.
Podsumowanie
Volvo po raz kolejny wypuściło swój flagowy model aut dla bardziej wymagających Klientów. I tak jak można było przewidzieć, jest to model w pełni dopracowany i funkcjonalny.